آموزش

چگونه ایفون تصویری را تعمیر کنیم؟+گارانتی ۳ سال + تعمیر رایگان در محل شما

تعمیر ایفون تصویری

تعمیر ایفون تصویری

در گذشته های نه چندان دور خانه های ایرانی دارای درب های کوبه ای بودند که به مرور زمان زنگ های الکترونیکی به آن ها اضافه شد. در آن زمان امکان شناسایی شخصی که پشت درب بود و یا زنگ خانه را میزد نبود اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر خبری از هیاهوهای قدیم و دویدن برای باز کردن درب نیست. سیستم های ارتباطی همچون ایفون های تصویری نه تنها باعث راحتی بیشتر انسان ها شده اند، بلکه امنیت را مهمان خانه هایمان کرده اند. اما ایفون ها نیز همچون هر وسیله الکترونیکی دیگری ممکن است خراب شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. تعیمر ایفون تصویری یکی از کارهاییست که بسیاری از افراد تمایل به یادگیری آن دارند.

شما میتونید به صورت صوتی این محتوا رو گوش بدید

تعمیر ایفون تصویری

عیب یابی ایفون تصویری و تعمیر

ایفون تصویری

قطعی کامل ایفون تصویری

در ابتدا لازم است بگویم که یکی از اصلی ترین دلایل خرابی ایفون های تصویری، به کار گیری افراد غیرمتخصص و ناشی برای نصب آن می باشد. توصیه می شود برای نصب ایفون ها و پنل های الکتروپیک حتما از کارشناسان مجموعه درخواست نیروی نصاب کنید تا در آینده محصول دچار مشکل نشود. یکی از رایج ترین انواع خرابی های ایفون، از کار افتادگی آن بصورت ناگهانی می باشد.

عواملی از جمله بارش باران بر روی ایفون می تواند باعث خرابی آن شود. هنگامی که آب باران به داخل مدارهای ایفون نفوذ می کند، آنها را سوزانده و باعث از کار افتادن ایفون می شود. در این حالت می توانید از یک متخصص نصاب ایفون کمک گرفته و یا هزینه ای برای تعویض بوردها و مدارهای داخلی ایفون پرداخت کنید.

یکی دیگر از مواردی که منجر به از کار افتادگی ایفون می شود، استفاده از سیم های نامناسب و یا اتصال نامناسب آن ها می باشد که هنگام نصب اتفاق می افتد. به مرور زمان این سیم ها از مدار جدا شده و ایفون از کار می افتد. در حالتی که نصاب ایفون حرفه ای نباشد و یا اطلاعات لازم را در خصوص لحیم کاری و یا استفاده چسب های محکم نداشته باشد، چنین مشکلی را به همراه خواهد داشت.

آبی شدن صفحه مانیتور

یکی دیگر از رایج ترین مشکلاتی که گاها مشتریان با ایفون های تصویری دارند، آبی شدن صفحه نمایش مانیتور می باشد. دلایل مختلفی در بروز این مشکل موثر هستند. در این حالت مشکل را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

تعمیر ایفون تصویری

 

  • صفحه مانیتور آبی شده و هیچ کاری انجام نمی دهد.

در این حالت احتمالا ارتباط بین مانیتور و پنل قطع شده است. ابتدا پشت مانیتور را چک کرده تا از اتصال درست سیم ها و سالم بودن کانکتور مطمئن شوید. سپس مسیر سیم کشی و سوئیچر را مود بررسی قرار دهید. در نهایت باید به سراغ پنل ایفون بروید.

  • صفحه مانیتور آبی شده اما رفت و برگشت صدا و باز کردن درب انجام می شود.

در این حالت مشکل از سیم مربوط به تصویر و یا دوربین پنل درب دری می باشد.

تعمیر ایفون تصویری

زنگ نخوردن مانیتور

یکی دیگر از خرابی های آیفون ها مربوط به زنگ نخوردن مانیتور می باشد. یعنی هنگام فشردن دکمه زنگ دم درب ورودی، صدای زنگ شنیده نمی شود. این مشکل را می توان به دو حالت تقسیم کرد:

  • مانتیور نه زنگ می خورد و نه تصویرش روشن می شود

در این حالت ابتدا باید سیم مربوط به زنگ را چک کنید. در صورتی که اتصال درست بود و در کابل قطعی وجود نداشت، احتمالا شاسی روی پنل دچار مشکل شده است.

  • زنگ نمیخورد اما مانیتور هنگام زنگ زدن روشن می شود

در این حالت نیاز است خروجی بلندگو مانیتور را تعویض کنید.

عمل نکردن درب بازکن ها

در این حالت ممکن است بقیه بخش های ایفون همچون انتقال تصویر و صدا و ثبت تصاویر در حافظه به خوبی انجام شود اما زمانی که دکمه باز کردن درب را می زنید، عمل نمی کند. در این حالت ابتدا باید دکمه درب باز کن ایفون را مورد بررسی قرار دهید؛ چراکه ممکن است در اثر فشردن زیاد خراب شده باشد.

اگر این ایفون برای چندین واحد است، باید اشکال را در قفل درب چک کنید. گاهی بدلیل خراب بودن زبانه قفل و یا قطعی سیم های متصل به قفل، آیفون با چنین مشکلی مواجه می شود. در این حالت نیاز است تمام سیم های مربوط به باز کردن درب واحدهایی که دچار این مشکل هستند را مورد بررسی قرار دهید و از اتصال مجدد آنها مطمئن شوید.

تصویر نویزدار یا سیاه و سفید

ایجاد نویز در تصویر ایفون و یا سیاه و سفید شدن آن یکی دیگر از مشکلاتیست که کاربران را آزار می دهد.

  • وجود نویز در تصویر

سیم کشی نامناسب در محلی که کابل سه فاز از آن گذر کرده است، علت اصلی این مشکل می باشد.

  • سیاه و سفید شدن تصویر مانیتور رنگی

قدیمی بودن پنل دم درب و عدم وجود دوربین رنگی از جمله دلایل اصلی این مشکل هستند. همچنین سیم کشی ضعیف توسط افراد کارنابلد برای واحدهای بالا افت زیادی را به همراه دارد که از نتایج آن سیاه و سفید شدن مانیتور رنگی می باشد.

تعمیر ایفون تصویری

پخش صدای بوق از پنل

برای این مشکل، اصطلاح فنی فیدبک را بکار می برند. این صدای بوق زمانی که دو گوشی موبایل با یکدیگر تماس می گیرند و کنار هم هستند نیز شنیده می شود. یکی از اصلی ترین عوامل این مشکل این است که قوطی پنل در هنگام نصب به درستی کار گذاشته نشده و پنل با فشار جا رفته است.

همچنین بلند بودن صدای ورودی و خروجی از دیگر دلایل بروز این مشکل می باشد که باید ولوم آن را از پشت پنل کم کرد. همچنین در صورتی که پنل بصورت استاندارد طراحی نشده باشد، این حالت برای همیشه در ایفون باقی می ماند. بنابراین توصیه می شود حتما از برندهای معتبر همچون الکتروپیک ایفون تصویری خود را خریداری کنید.

ضعیف بودن صدای خروجی پنل

بطور معمول صدای خروجی ایفون های تصویری در مقایسه با ایفون های صوتی کم تر است اما ضعیف بودن بیش از حد آن طبیعی نیست و یک مشکل محسوب می شود. برای رفع این مشکل می بایست پنل را باز کرده و از طریق پتانسومتر موجود، میزان صدا را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که بیش از حد زیاد کردن صدای ایفون باعث بروز مشکل فیدبک می شود. در صورتی که ایراد برطرف نشد، می بایست برای تعویض بلندگو و یا پنل اقدام کنید.

ضعیف بودن دید در شب

البته هنگامی که نور کمکی در محل وجود نداشته باشد، دید ایفون کمتر از سایر حالت ها خواهد بود. برای دید بهتر در شب باید از LED مادون قرمز بر روی پنل استفاده شود و یا اینکه با استفاده از یک LED معمولی پنل را روشن تر ساخت. اما اگر در شب هیچ دیدی وجود ندارد احتمالا LED دید در شب معیوب شده و وقت تعویض آن است.

منتقل نشدن صدا

این اشکال می تواند هم از پنل بیرونی باشد و هم از گوشی داخل. اگر آیفون مربوط به چند واحد باشد مسلما عیب یابی راحت تر خواهد بود. اما اگر ایفون فقط برای یک واحد استفاده می شود، شاید گوشی سوخته و یا سیم های آن دچار قطعی شده اند. بخش انتقال صدای ایفون و میکروفون را نیز مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که تمامی واحدها با چنین مشکلی مواجه هستند، ایراد از پنل است. بورد صدای پنل، میکروفون آن و قطعی سیم ها نیز می توانند در بروز این خطا موثر باشند.

تعمیر ایفون تصویری

تعمیر ایفون تصویری

تعمیر ایفون های تصویری الکتروپیک

همانطور که پیش تر اشاره شد، بکارگیری افراد غیرمتخصص برای نصب ایفون های تصویری و صوتی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که برطرف کردن آنها هزینه بر و در موارد بسیاری به قیمت تعویض پنل تمام می شود. توصیه می شود هنگام خرید محصولات الکتروپیک، حتما از کارخانه درخواست ارسال نصاب کنید تا تمام مراحل نصب ایفون به درستی انجام شود.

همچنین لازم به ذکر است که ایفون های این کمپانی دارای سه سال گارانتی تعمیر رایگان پس از فروش می باشند. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از خدمات رایگان کارخانه بهره مند شوید تا مشکلات به بهترین شکل ممکن برطرف شوند؛ بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *